До відома суб’єктів господарювання Вікторівської сільської ради!

Для ознайомлення та публічного обговорення пропонується проект рішення сільської ради «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю  та орендної плати на 2017 рік на території Вікторівської сільської ради» та аналіз регуляторного впливу.  Проект рішення та аналіз його регуляторного впливу розміщені 14.06.2016 на офіційному сайті Вікторівської сільської ради   (manrada.org.ua) та інформаційному стенді сільської ради. Пропозиції та зауваження приймаються протягом одного місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акту та відповідного аналізу регуляторного впливу у письмовому вигляді  у виконавчому комітеті Вікторівської сільської ради: 20144, с.Вікторівка, Маньківський район,  Черкаська область, вул.Молодіжна, 1 (приймальня Вікторівської сільської ради). Телефон  75242.

 герб України

                                                                                                 Проект

 

ВІКТОРІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

МАНЬКІВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 Р І Ш Е Н Н Я

від __________ 2016 року                                                            № ____/VII                                          

 

Про встановлення податку на майно

в частині плати за землю  та орендної

плати на 2017 рік на території

Вікторівської сільської ради

 

          Керуючись п.35, ч.1, ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст. 10, 269-287 Податкового кодексу України, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України  та деяких законодавчих актів України  щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 року № 909-VІІІ, розглянувши висновки  постійних комісій сільської ради,  сільська рада вирішила:

 

        1. Установити  з 01.01.2017 року на території Вікторівської сільської ради ставки земельного податку:

         1.2. ставки податку за земельні ділянки, в тому числі сільськогосподарських угідь у розмірі:

         - для земель сільськогосподарського призначення та земель загального користування, нормативна грошова оцінка яких проведена – 0,3%;

         - для земельних ділянок для багаторічних насаджень, нормативна грошова оцінка яких проведена – 0,03%;

         - для земель несільського господарського призначення, нормативна грошова оцінка яких проведена (крім земельних ділянок для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель, споруд і гаражного будівництва) – 3%;

         - для земельних ділянок для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель, споруд і гаражного будівництва – 0,05%;

         - для земельних ділянок, розташованих за межами населеного пункту, нормативна грошова оцінка яких не проведена – 5% від нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення по області (за 1 га).

         1.3. за інші види цільового призначення земель – 1% від нормативної грошової оцінки землі.

 

         2. Встановити з 01.01.2017 року на території Вікторівської сільської ради ставки орендної плати за користування земельними ділянками:

         2.1. за земельні ділянки сільськогосподарських угідь, що використовуються для товарного сільськогосподарського виробництва – 4,5%;

         2.2. за земельні ділянки сільськогосподарського призначення, що використовуються для товарного сільськогосподарського виробництва (господарські двори) – 4,5%;

         2.3. за користування земельними ділянками, наданим фізичним особам: для городництва, садівництва та ведення особистого селянського господарства (рілля) – 4,5%;

         2.4. за земельні ділянки, що використовуються фізичними собами для випасання худоби – 3%;

         2.5. за земельні ділянки, які по цільовому призначенню використовуються в комерційних цілях – 6%;

         2.6. за земельні ділянки громадської забудови (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) – 6%;

         2.7. за земельні ділянки, які використовуються під малими архітектурними формами – 6%;

         2.8. за земельні ділянки водного фонду в межах населеного пункту, де проведена грошова оцінка, встановлюється у розмірі 4,5%,;                                                            за межами населеного пункту нормативно-грошову оцінку яких не проведено, встановлюється 5% від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області;

         2.9. за земельні ділянки, які використовуються для розміщення об’єктів промисловості, транспорту та іншого призначення (виробниче використання) – 5%;

         2.10. за земельні ділянки для релігійних громад – 3% їх нормативної грошової оцінки із застосуванням понижаючого коефіцієнта – 0,10%;

         2.11. за земельні ділянки, які використовуються, але право власності на які або право оренди яких в установленому законодавством порядку не оформлено (не переоформлено) – 3% їх нормативної грошової оцінки;

         2.12. за земельні ділянки під вежами стільникового зв’язку – 12%;

         2.13. за всі інші види цільового призначення земель – 3%;

         2.14. при новому будівництві об’єкта нерухомості будь-якого призначення на період нормативного терміну будівництва застосовується ставка орендної плати за земельну ділянку в розмірі 3% в рік від нормативної грошової оцінки землі, після закінчення будівництва та введення в експлуатацію, застосовується ставка оренди згідн до цільового призначення та функціонального використання землі;

         2.15. за земельні ділянки різного цільового призначення, розташовані за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку яких не проведено, встановлюється у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області.

 

         3. Затвердити порядок справляння плати за землю в частині земельного податку згідно з додатком .

      

         4. Оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Вікторівської сільської ради згідно чинного законодавства та у десятиденний строк з дня оприлюднення надати до Маньківського відділення Тальнівської ОДПІ ГУ ДФС у Черкаській області.

 

         5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань комунальної власності, соціально-економічного та культурного розвитку села, аграрної політики, земельних відносин, екології та природних ресурсів (Фролов А.П.).

 

Сільський голова                                                                           В.В.Нечеснюк

 

 

Додаток

до рішення сільської ради

від ____________ 2016№_____/VІІ

 

Порядок справляння плати за землю на території Вікторівської сільської ради

         Плата за землю - обов’язковий платіж, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

І. Земельний податок.

         Земельний податок – обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Для визначення розміру податку використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

1.Платники земельного податку

1.1. Платниками податку є:                                                                                                            1.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);                                     1.1.2. землекористувачі.

1.2. Фізичні особи, які звільняються від сплати податку:

а) інваліди першої і другої групи;

б) фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

в) пенсіонери (за віком);

г) ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

д) фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

е) учасники бойових дій в АТО, особи, які приймали участь в АТО та члени їх сімей.

         Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб підпунктом 1.2 пункту 1, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм безоплатної передачі земельних ділянок громадянам:

1) для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

2) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) - не більш як 0,25 гектара;

3) для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

4) для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

         Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

 

1.3. Юридичні особи, які звільняються від сплати податку:

1) органи державної влади та місцевого самоврядування;

2) дошкільні, позашкільні та загальношкільні навчальні заклади, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соцыального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів;

3) релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, за земельні ділянки, надані для будівництва та обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності, а також благодійні організації, створені відповідно до закону, діяльність яких не передбачає одержання прибутків.

2.Об’єкти оподаткування земельним податком.

2.1. Об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, земельні частки (паї), які перебувають у власності.

2.2. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком:

а) сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов'язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства;

б) землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння;

в) земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур;

г) землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв'язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:

- паралельні об’їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з’їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;

- майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі;

д) земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень;

е) земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв.

є) земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод), згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками на безоплатній основі.

ж) земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.

3. База оподаткування земельним податком.

3.1. Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до вимог чинного законодавства України.

4. Особливості оподаткування платою за землю.

4.1. Органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам.

Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

4.2. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.

4.3. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.

5.Податковий період для плати за землю.

5.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

5.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

 

6. Порядок обчислення плати за землю.

6.1. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

6.2. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

6.3. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

6.4. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об’єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

6.5. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному Податковим кодексом України.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

6.6. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:

1) у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

2) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності;

3) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі.

За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.

6.7. Юридична особа зменшує податкові зобов'язання із земельного податку на суму пільг, які надаються фізичним особам відповідно до статті 281 Податкового кодексу України за земельні ділянки, що знаходяться у їх власності або постійному користуванні і входять до складу земельних ділянок такої юридичної особи.

 

7. Строк сплати плати за землю.

 

7.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

7.2. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться щороку до 1 травня.

7.3. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

7.4. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

7.5. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про приймання податкових платежів. Форма квитанції встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України.

7.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.

7.7. У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

7.8. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

 

ІІ. Орендна плата.

          Орендна плата – обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

          Для визначення розміру орендної  плати  використовується  нормативна  грошова оцінка земельних ділянок.

 1.Платники орендної плати.

1.1. Платниками орендної плати є орендарі земельних ділянок.

 

2.Об’єкти оподаткування орендною платою.

2.1. Об’єктом оподаткування є земельні ділянки, надані в оренду.

                                     

3. Підстави нарахування орендної плати.

3.1. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки між орендодавцем (власником) і орендарем, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

         Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.

 

4. Розмір орендної плати.

4.1. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди землі між орендодавцем (власником) і орендарем у відсотках від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

4.2. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

4.2.1. Не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

4.2.2. Не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

4.3. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

4.4. Граничний розмір орендної плати може перевищувати у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

 

Секретар сільської ради                                                      О.П.Мовчан

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту рішення Вікторівської сільської ради «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю  та орендної плати на 2017 рік на території Вікторівської сільської ради»

Проект рішення Вікторівської сільської ради «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю  та орендної плати на 2017 рік на території Вікторівської сільської ради»  розроблено виконавчим комітетом Вікторівської сільської ради відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi».

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Проблема, яку передбачається розв'язати з прийняттям цього рішення, полягає у вдосконаленні плати за землю.

Відповідно до статей 10, 269 Податкового кодексу України до місцевих податків належить податок на майно, до складу якого входить обов’язковий платіж - плата за землю, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки. Суть полягає в тому, що від удосконалення плати за землю залежить показник наповнення сільського бюджету, що в свою чергу надає можливість здійснювати додаткове фінансування заходів сільських програм та інших заходів, оперативне вирішення питань щодо земельних відносин, забезпечення та стимулювання ефективності використання земельного фонду, активізації підприємницької діяльності.

Проект рішення підготовлено відповідно до Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, Закону України від 28.12.2014 р. №71-VIII, Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».

Проблема, яку планується розв’язати з прийняттям даного проекту рішення, полягає у встановленні ставки земельного податку та розміру орендної плати за земельні ділянки, що відповідає вимогам ст.10.2 Податкового Кодексу України, де місцеві ради обов'язково установлюють податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю), що, в свою чергу, забезпечить стабільність надходжень до сільського бюджету та врегулювання взаємовідносин органу місцевого самоврядування із суб`єктами господарювання, яких стосуються дані податки.

Важливість проблеми полягає в тому, що від рівня ставок залежить показник наповнення місцевого бюджету, що в свою чергу надає можливість здійснювати додаткове фінансування заходів сільських програм та інших заходів.

Категорія суб’єктів, причетних до проблеми, є власники земельних ділянок, землекористувачі.

2. Визначення цілі державного регулювання.

Основними цілями  прийняття регуляторного акту є: встановлення та затвердження ставок земельного податку за земельні ділянки, відповідно до норм Податкового кодексу України;

- поповнення доходної частини сільського бюджету за рахунок надходжень від сплати земельного податку.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу.

Ст.274 Податкового кодексу України та Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII визначено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки. Проектом рішення запропоновано встановлення розміру ставки земельного податку за земельні ділянки, які розташовані в межах Вікторівської сільської ради, у відповідності до статті 274.1, 274.2 Податкового кодексу України, тому прийняття рішення Вікторівської сільської ради відповідає потребам у розв'язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики, а також не заперечує вимогам чинного законодавства. Від розміру ставок земельного податку залежить надходження до місцевого бюджету, ефективне використання земельних ділянок, а також спрощення процедури нарахування земельного податку.

Неприйняття запронованого проекту рішення спричинить не дотримання вимог діючого законодавства щодо місцевих податків і зборів, призведе до втрат доходної частини  сільського бюджету. Альтернативний спосіб досягнення цілі - це прийняття зазначеного проекту рішення Вікторівської сільської ради, яке надасть змогу щорічно нарощувати доходну частину бюджету села від надходжень земельного податку.

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми і прийняття відповідних заходів.

Механізм дії запропонованого регуляторного акту спрямований на врегулювання питання плати за землю на території Вікторівської сільської ради відповідно до основних положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року №71-VIII та зміцнення ресурсної бази сільського бюджету.

Запропонований нормативно-правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме:

- доцільності – використання наданих державою повноважень органу місцевого самоврядування щодо запровадження земельного податку, та нарощування доходної частини бюджету села;

- ефективності - запровадження даного регуляторного акту дасть змогу щорічно отримувати додаткові надходження від земельного податку, особливо за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання (державної форми власності);

- збалансованості - для суб`єктів господарювання, яких стосуватиметься даний регуляторний акт - чітке визначення умов сплати земельного податку, для бюджету – стабільне отримання надходжень  даного податку;

- передбачуваності - прийняття даного регуляторного акту дозволить суб`єктам господарювання, які є платниками земельного податку, створювати довгострокові плани діяльності, а органу місцевого самоврядування – отримати перспективу розвитку на подальші роки; 

- принципу прозорості - даний проект рішення підлягає оприлюдненню  на офіційному сайті Вікторівської сільської ради (manrada.gov.ua);

- врахування громадської думки – протягом місяця з дня опублікування можна направляти свої пропозиції та зауваження на адресу, вказану нижче.

5.  Обґрунтування  можливості  досягнення  визначених  цілей.

Прийняття Положення по сплаті за землю стимулюватиме землевласників та землекористувачів більш ефективніше використовувати земельні ділянки за їх цільовим призначенням та спонукатиме до викупу земельних ділянок під об’єктами нерухомого майна, що є їх власністю. Це дасть можливість сільській раді одержати більше додаткових коштів для реалізації програм соціально-економічного розвитку с.Вікторівка.

Найбільш значний вплив зовнішніх факторів на дію вищезазначеного акта можливий при виникненні змін у чинному законодавстві. В цьому випадку може мати місце невідповідність положень регуляторного акту нормам, що встановлюються нормативно-правовим актом вищої юридичної сили.

Але, при виникненні змін у чинному законодавстві України та за результатами відстеження результативності дії запропонованого регуляторного акту, якщо такі впливатимуть на його дію, до нього будуть вноситись відповідні коригування.

Крім того, на дію регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза в країні та значні темпи інфляції, що приведе до зниження платоспроможності землевласників та землекористувачів, що, в свою чергу, в подальшому може привести до заборгованості по платі за землю.

6.  Очікувані результати прийняття регуляторного акту.

Сфера впливу регуляторного акта

Вигоди

Витрати

Місцева влада

Збільшення надходжень до сільського бюджету і можливість збільшення витрат на фінансування покладених на органи місцевого самоврядування повноважень

Витрати місцевого бюджету відсутні

Субєкти господарювання

Стабільні ставки земельного податку

Витрати на сплату податку на майно в частині плати за землю

Територіальна громада села

Покращення рівня життя та добробуту громади та її соціальної інфраструктури. Покращення стану прозорості дій влади та можливість реалізації соціальних заходів у зв’язку з додатковими надходженнями до сільського бюджету

Сплата земельного податку та орендної плати за землю

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта.

Термін дії запропонованого регуляторного акта не обмежено у часі, оскільки його прийняття є загальнообов'язковим до застосування на території сільської ради та діє на широке коло фізичних та юридичних осіб, в тому числі нерезидентів, які є власниками об’єктів житлової нерухомості. Рішення діятиме до змін в чинному законодавстві, до прийняття нового рішення або внесення змін в дане рішення.

8. Визначення показників  результативності  регуляторного акта.

Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:

- кількість платників земельного податку;                                                                                                                                                                                                                                   - сума надходжень до сільського бюджету від земельного податку;                                                                                                                                                                        - рівень проінформованості суб’єктів господарювання щодо основних положень регуляторного акта.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта.

Відстеження результативності регуляторного акта включає:

- виконання заходів з відстеження результативності;                                                                                                                                                                                                 - підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.

Строки проведення відстеження результативності регуляторного акта:

- базове відстеження результативності регуляторного акта – здійснюється на етапі підготовки регуляторного акта або не пізніше 3-х місяців  з дня набрання чинності цим актом;

- повторне відстеження результативності регуляторного акта – не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом;

- періодичне відстеження планується здійснювати один раз на 3 роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження, з метою подальшого вдосконалення законодавства в сфері земельних відносин.

Для такого відстеження використовуватимуться  звітні дані.

 

 Секретар сільської ради                                                     О.П.Мовчан